Neem contact op met Mister Spex
Vragen? Wij staan voor je klaar!

Je hebt een vraag? Een probleem? Wilt een compliment met ons delen? Graag! Stuur ons een berichtje. Zo bereik je ons.

Bel ons!

0800 380 06 77
maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00
zaterdag van 9:00 tot 14:00

Neem een kijkje bij onze hulpsectie. We hebben daar belangrijke informatie voor je op een rij gezet.

Meer lezen
Ons hoofdkantoor

Ons adres

Mister Spex SE
Hermann-Blankenstein-Straße 24
10249 Berlin

Alle belangrijke telefoonnummers op een rijtje

Telefoonnummer: 0800 380 06 77
Fax: +49 (0)30-4431230-255
E-Mail: service@misterspex.nl

maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00
zaterdag van 9:00 tot 14:00

Wat mensen ons vaak vragen

Waar is mijn pakket en wanneer ontvang ik het?

Zodra uw pakket door DHL is opgehaald, ontvangt u een e-mail met verzendbevestiging. Deze e-mail bevat een link met een tracking code (ID) waarmee u uw bestelling kunt tracken: Ga naar DHL tracking.

In het geval van internationale zendingen verwijst de link u door naar de betreffende lokale koerier.

Waar vind ik mijn correctiewaarden, en, welke waarden vul ik precies in? (met name van belang in het geval van leesbrillen en multifocale brillen)

Om uw bril op passende sterkte voor u te kunnen vervaardigen, hebben we uw huidige correctiewaarden nodig. Deze vindt u op uw voorschrift en moeten voor het linker- en rechteroog apart worden weergegeven. Het is belangrijk dat uw waarden niet ouder zijn dan twee jaar want uw sterkte kan in die periode veranderen.

Zo leest u uw voorschrift:

Sfeer (S/SPH)

De sfeer geeft de sterkte van de lens weer. Voor de waarde staat een plusteken als u verziend bent en een minteken als u kortzichtig bent. Hou bij het plaatsen van uw bestelling alstublieft rekening met het teken. Als er geen teken voor de waarde staat, is er in de regel sprake van een plusteken.

Pupilafstand (PD)

De pupilafstand geeft de afstand weer tussen de middelpunten van uw pupillen en het midden van uw neusbrug. De PD wordt over het algemeen voor het linker- en rechteroog apart aangegeven en ligt meestal tussen de 25 en 38 mm. Soms zijn beide waarden geïntegreerd in één waarde, die ligt tussen 50 en 76 mm. Bij uw bestelling geeft u in dat geval de helft van de waarde op voor respectievelijk het linker- en het rechteroog (bij een waarde van 60 mm dus 30 mm voor het rechteroog en 30 mm voor het linkeroog).

Cilinder (C/CYL) – Alleen relevant als er sprake is van hoornvliesverkromming

De cilinder geeft de hoogte van de hoornvliesverkromming weer. Hou bij uw bestelling alstublieft rekening met het min- of plusteken. Staat er geen teken vermeld, is er meestal sprake van een pluswaarde.

As (AS/A/X) – Alleen relevant als er sprake is van hoornvliesverkromming

De as wordt weergegeven in graden en geeft de uitlijning weer van de benodigde cilinder ter correctie van uw hoornvliesverkromming. De as is noodzakelijk om uw contactlenzen exact te kunnen uitlijnen. De aswaarde ligt altijd tussen 0° en 180°.

Additie (ADD) – Alleen relevant bij multifocale contactlenzen

De additie geeft de sterke van uw contactlenzen weer, die bovenop uw verziendheidscorrectie nodig is om ook van dichtbij scherp te kunnen zien, bijvoorbeeld tijdens het lezen. Deze waarde is altijd positief en meestal gelijk voor beide ogen. Daarom wordt hij vaak maar één keer weergegeven.

Hoe werkt een creditcard reservering?

U heeft 10 dagen de tijd om de door u bestelde pasexemplaren te passen. De proefperiode wordt beeïndigd zodra wij de brillen retour hebben ontvangen. U heeft uw keuze gemaakt voor één van de brillen? Stuur dan ALLE brillen retour en geef uw correctiewaarden aan ons door. De bril waarop uw keuze is gevallen, wordt dan door ons op sterkte voor u verglaasd. U ontvangt uw nieuwe bril binnen 6-14 werkdagen.

Als we de pasexemplaren niet binnen 18 dagen na het plaatsen van de bestelling retour ontvangen, beschouwen we de brillen als gekocht en boeken we het betreffende bedrag af van uw creditcard. Zodra we de pasexemplaren retour ontvangen, storten we het bedrag weer terug op uw rekening.

Hoe retourneer ik een pakket?

Wanneer u gebruik wenst te maken van gratis retourneren, volg dan de volgende stappen:

Vul het bijgevoegde retourformulier in en voeg het toe aan het pakket.

Plak het retourlabel op het pakket en let er daarbij op dat u het originele label compleet bedekt.

Breng het pakketje naar uw lokale DHL depot.

Zodra we uw retourzending hebben ontvangen, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging per e-mail. We storten uw geld (aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending) dan binnen 14 dagen na herroeping terug op uw rekening.

Noteer alstublieft uw tracking nummer als u uw pakket terugstuurt naar Mister Spex. Doet u dat niet, kunnen we de zending niet tracken.

Ik vind geen retourlabel in het pakket

Hoe ontvang ik mijn rekening?

Met het oog op het milieu ontvangt u de rekening van uw bestelling per e-mail. Kunt u de rekening niet meer vinden of heeft u het verkeerde e-mailadres opgegeven, neem dan contact op met onze klantenservice. We sturen de rekening dan nogmaals per e-mail op en/of passen uw e-mailadres aan.

Kan ik mijn bril declareren?

Een bril op sterkte van Mister Spex kunt u in de meeste gevallen zelf bij uw zorgverzekering claimen. Met uw bril ontvangt u een factuur die u samen met uw brilvoorschrift bij uw zorgverzekeraar moet indienen. De vergoeding die u kunt ontvangen is afhankelijk van uw polis. Wij raden u aan om contact op te nemen met uw zorgverzekering voor meer informatie over het bedrag dat u wordt vergoed.



Ons team van opticiens staat graag voor je klaar

Veelgestelde vragenVeelgestelde vragenContactContact0800 380 06770800 380 0677

Betalingsmethodes

VISA LogoPayPal LogoMastercard LogoiDeal LogoBetalen op Rekening Logo

Leveropties

DHL Logo

Om veilig te kunnen bestellen

Thuiswinkel